Κοινωνικά δίκτυα και μάρκετινγκ για επιχειρήσεις
Κοινωνικά δίκτυα και μάρκετινγκ. Τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να βοηθήσουν τις μικρές επιχειρήσεις που αναζητούν περισσότερους πελάτες.
Όλο και περισσότεροι πελάτες αλληλεπιδρούν με τις επιχειρήσεις μέσω των κοινωνικών δικτύων. Αν έχετε επιχείρηση, χρειάζεστε ένα ισχυρό πλάνο αξιοποίησης των κοινωνικών δικτύων αφού είναι το κλειδί για να κινήσετε το ενδιαφέρον νέων πελατών. Εάν εφαρμοστεί σωστά το μάρκετινγκ των κοινωνικών δικτύων μπορεί να φέρει αξιοσημείωτη επιτυχία στην επιχείρησή σας.
Τι είναι το Marketing των κοινωνικών δικτύων (Social Media Marketing);
Tο Marketing των κοινωνικών δικτύων (SMM) είναι μια μορφή μάρκετινγκ και χρησιμοποιεί τις σελίδες των κοινωνικών δικτύων ως εργαλείο. Ο στόχος του SMM είναι να παράγει περιεχόμενο που οι χρήστες θα μοιραστούν μέσω των διαφόρων κοινωνικών δικτύων ώστε να προβληθεί η επιχείρηση/εταιρεία αλλά και να προσεγγίσει νέους πελάτες. Ένα από τα βασικά συστατικά του SMM είναι η δημιουργία αλλά και η βελτιστοποίηση των σελίδων στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, twitter, Instagram, google +, Pinterest, YouTube).
Όπως ακολουθούμε μια στρατηγική στη βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), έτσι κάνουμε και εδώ. Προσθέτοντας συνδέσμους για κοινωνικά δίκτυα σε ιστοσελίδες για τη κοινοποίηση του περιεχόμενο, όπως RSS feeds, κουμπιά κοινής χρήσης - ή προώθηση των δραστηριοτήτων της επιχείρησης αποκλειστικά στις σελίδες των κοινωνικών δικτύων, με ενημέρωση κατάστασης ή κάποιο tweet, ή κάποια δημοσίευση στη σελίδα.
Επίσης αυτό βοηθάει μια εταιρεία να έχει άμεση ανατροφοδότηση για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα από τους πελάτες — δυνητικούς πελάτες, ενώ την φέρνει και πιο κοντά σε αυτούς. Η άμεση επικοινωνία των πελατών με την επιχείρηση μέσω των κοινωνικών δικτύων παρέχει στους πελάτες την ευκαιρία να υποβάλουν ερωτήσεις ή παράπονα και να αισθάνονται ότι κάποιος είναι εκεί για αυτούς. Αυτό ονομάζεται διαχείριση των κοινωνικών σχέσεων με τους πελάτες.
Το SMM έγινε ευρέως γνωστό με την αυξανόμενη δημοτικότητα των δικτυακών τόπων όπως του Twitter, του Facebook, του LinkedIn, και του YouTube.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΜΕ ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ
Πριν ξεκινήσετε τη δημιουργία κάποιας εκστρατείας μάρκετινγκ πρέπει να εξετάσετε τους επιχειρηματικούς στόχους σας. Ξεκινώντας μια καμπάνια μάρκετινγκ χωρίς συγκεκριμένη στρατηγική στο μυαλό είστε χαμένοι — είναι σαν τριγυρνάτε μέσα σε ένα δάσος χωρίς χάρτη.
Δημιουργήστε ένα πλάνο με τους στόχους σας: Τι ελπίζετε να πετύχετε μέσω των κοινωνικών δικτύων; Ποιο είναι το κοινό-στόχος σας; Πώς χρησιμοποιεί το κοινό σας τα κοινωνικά δίκτυα; Ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στο κοινό σας;
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΣΑΣ
To Marketing των κοινωνικών δικτύων μπορεί να βοηθήσει σε μια σειρά από στόχους, όπως:
- Αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδα σας.
- Αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησης σας.
- Δημιουργία μιας θετικής εταιρικής ταυτότητας συνδεδεμένη άμεσα με την επιχείρηση.
- Βελτίωση της επικοινωνίας και της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.
- Μέτρηση του κοινωνικού ROI* (return on investment) πάντα μόνο μέσα από τη δημιουργία στόχων.
*ROI= Κέρδη από την επένδυση - Τα κόστη της επένδυσης/Τα κόστη της επένδυσης
π.χ. το ROI μιας επένδυσης το υπολογίζουμε ως εξής:
ο Πέτρος επένδυσε σε μια καφετέρια 10.000€ και στα δύο χρόνια την πούλησε 12.000€ άρα το ROI της συγκεκριμένης επένδυσης είναι 12.000€ - 10.000€ = 2.000€/10.000€ δηλαδή 0.2 ή 20%
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ - ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΟ MARKETING ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ
Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές για σωστή εφαρμογή του Marketing των κοινωνικών δικτύων ώστε να κρατήσει στο σωστό δρόμο την εκστρατεία σας:
- Ο προγραμματισμός — Σκεφτείτε το περιεχόμενο και τις λέξεις-κλειδιά που ενδιαφέρουν το κοινό-στόχο σας.
- Το σωστό περιεχόμενο — Βεβαιωθείτε ότι προσφέρετε πολύτιμες πληροφορίες στους πελάτες σας και να είστε σίγουροι ότι και αυτοί θα βρουν τις πληροφορίες σας ενδιαφέροντες. Δημιουργήστε μια ποικιλία περιεχομένου που βασίζετε σε εικόνες και βίντεο.
- Σωστή εικόνα σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα — Η χρήση των social media επιτρέπει στην επιχείρησή σας να προβάλλει την εικόνα της σε διαφορετικές πλατφόρμες (Facebook, Twitter, pinterest instagram κ.τ.λ.) π.χ. o σχεδιασμός ενός μοναδικού λογοτύπου, δηλαδή μιας σωστής εικόνας, είναι απαραίτητος για την επιχείρηση αλλά και για να δυναμώσετε το όνομά σας.
- Blog/Blogging — είναι ένα δυνατό εργαλείο μάρκετινγκ και μέσω των κοινωνικών δικτύων σας επιτρέπει να μοιραστείτε ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών και περιεχομένου με τους αναγνώστες σας. Το blog της επιχείρησης σας μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για ανακοίνωση των πρόσφατων ενεργειών σας, για διαγωνισμούς και εκδηλώσεις.
- Σύνδεσμοι — Η σύνδεση σας με εξωτερικές πηγές (άλλες ιστοσελίδες) βελτιώνει την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία σας, και ίσως ακόμη και να πάρετε κάποια links σε αντάλλαγμα.
- Ανταγωνιστές — Είναι πάντα σημαντικό να ελέγχετε τους ανταγωνιστές σας. Μπορεί να χρησιμοποιείτε τις ίδιες τεχνικές μάρκετινγκ και κοινωνικών δικτύων αλλά σίγουρα κάποιος το κάνει καλύτερα!
Το οικείο και φιλικό περιβάλλον του Facebook απαιτεί τη δημιουργία ενός Facebook Business Fan Page. Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην εμφάνιση. Μπορείτε να συνομιλήσετε με το κοινό, να δημοσιεύσετε άρθρα, εικόνες, βίντεο, διαγωνισμούς και προσφορές Το Facebook είναι ένα μέρος οι άνθρωποι πηγαίνουν για να χαλαρώσουν και να συνομιλήσουν με φίλους, για αυτό κρατήστε ένα φιλικό ύφος.
GOOGLE +
Το Google+ είναι ο νέος ανταγωνιστής του Facebook, και προωθεί την ίδια διασκεδαστική και ανέμελη ατμόσφαιρα. Στο Google+ μπορείτε να ανεβάσετε και να μοιραστείτε φωτογραφίες, βίντεο, συνδέσμους, και να δείτε όλα τα +1 σας. Επίσης, επωφεληθείτε από τους κύκλους Google+, οι οποίοι σας επιτρέπουν να ομαδοποιήσετε τους followers σε μικρότερες ομάδες δίνοντάς σας τη δυνατότητα να ανταλλάσσετε πληροφορίες με κάποιους χωρίς να βλέπουν κάποιοι άλλοι.
Για παράδειγμα, μπορείτε να προσπαθήσετε να δημιουργήσετε ένα κύκλο "πελάτες", και να μοιράζονται ειδικές εκπτώσεις και αποκλειστικές προσφορές.
Το Pinterest είναι η τελευταία τάση στα κοινωνικά δίκτυα. Η Πλατφόρμα του Pinterest είναι "εικονο-κεντική" και είναι ιδανική για το εμπόριο και τις πωλήσεις, αλλά ο καθένας μπορεί να επωφεληθεί από τη χρήση του. Το Pinterest επιτρέπει στις μικρές επιχειρήσεις να παρουσιάσουν τις δικές τους προσφορές προϊόντων, και να αναπτύξουν την προσωπική τους ταυτότητα μέσα από μοναδικά pins.
Το Twitter είναι το εργαλείο μάρκετινγκ που σας επιτρέπει να μεταδώσετε τα νέα σας σε όλο τον ιστό. Ακολουθήστε ανθρώπους στο Twitter σε συναφείς τομείς με το αντικείμενο σας, και θα αποκτήστε μια σταθερή ροή οπαδών σαν αντάλλαγμα.
Δημιουργήστε tweets για ειδικές προσφορές, εκπτώσεις, ενημερώσεις και ειδήσεις. Κάντε retweet όταν ένας πελάτης έχει κάτι καλό να πει για σας, και μην ξεχάσετε να απαντήσετε σε ερωτήσεις.
Το LinkedIn είναι ένα από τα πιο επαγγελματικά sites κοινωνικής δικτύωσης. Οι ομάδες του LinkedIn είναι ένας υπέροχος χώρος για την είσοδο σε έναν επαγγελματικό διάλογο με ανθρώπους του "χώρου" σας και παρέχει ένα μέρος για να μοιραστείτε περιεχόμενο με τους ομοϊδεάτες σας.
Ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να δώσουν στην επιχείρησή σας μια σύσταση σχετικά με το αντικείμενό σας στο LinkedIn. Οι συστάσεις κάνουν την επιχείρησή σας να φαίνεται πιο αξιόπιστη σε νέους πελάτες. Επίσης, αναζητήστε την ενότητα — Ερωτήσεις του LinkedIn?
YOUTUBE
Το YouTube είναι το νούμερο ένα μέρος για τη δημιουργία περιεχομένου βίντεο, και αποτελεί ένα εξαιρετικά ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ. Πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν να δημιουργήσουν βίντεο, με στόχο να γίνει viral, αλλά στην πραγματικότητα αυτές οι πιθανότητες είναι λίγες. Αντί αυτού, επικεντρωθείτε στη δημιουργία χρήσιμων και διδακτικών βίντεο π.χ. πώς να κάνετε αυτό...
Αυτά τα βίντεο έχουν προσθετά οφέλη και ευνοούνται στα αποτελέσματα αναζήτησης των βίντεο της Google.